Je to přibližně rok, kdy jsem se naposledy ucházel o post ředitele na jedné hranické základce. Když jsem sestavoval svou koncepci nasměrování školy, opíral jsem se o přesvědčení, že hlavní úlohou školství je především vzdělávání. Tehdejší výběrovou komisi jsem o tom s největší pravděpodobností nepřesvědčil a já si tehdy položil otázku, proč jsem při pohovoru musel odpovídat spíše na problematiku "společenské výchovy" než potřebnosti kvalitního vzdělávání. V poslední době se stále častěji setkáváme se signály, že naše školství má problém se vzděláváním dětí a propojujeme to se vzrůstající "nevychovaností dětí". Přitom sílí hlasy, aby školy braly výchovu ještě vážněji. Tvrdím, že město jako zřizovatel mateřských a základních škol bude v dohledné době postaveno před dilema, zda chce své školy především "výchovné" nebo především "vzdělávací". Svůj osobní pohled jsem sepsal v článku na svém blogu s názvem Jsem učitelem, tak zodpovídám za učení. |
Noviny 2000 >